‘Hepsi Bir Araba’ Dacia Jogger Türkiye’de
- Dacia’nın her vakit maceraya hazır ömür biçimini temsil eden yeni 7 kişilik yeni modeli Jogger, Türkiye yollarına Iğdır ve Kars’tan çıktı. Lansmanda birebir vakitte Dacia’nın yeni marka kimliği de tanıtıldı.
- Marka manifestosunu açıklayan ve çağdaşlık kavramına yeni bir bakış açısı getiren Dacia; özgürlüğe düşkün, gereğinden fazla tüketimden uzak duran kullanıcılara yönelik bir araba vizyonu ortaya koyuyor. Marka, modellerinde özgüvenli duruşuyla tüketicilere hakikaten muhtaçlık duyacaklarını sunarak geri kalan güçleriyle onları yeni tecrübeler keşfetmeleri için maceraya yönlendiriyor.
- Geniş aileler ve kalabalık hayatların gereksinimine direkt yanıt veren Jogger, bir Station Wagon’un uzunluğu, bir MPV’nin genişliği ve bir SUV’nin karakteri gibi özelliklerin hepsini bir arada sunuyor.
- Jogger, 577 bin TL’den başlayan lansmana özel fiyatlarıyla 28 Kasım’dan itibaren Türkiye’nin dört bir yanındaki Dacia yetkili satıcılarında tüketicilerle buluşacak. Geniş iç hacmiyle gerçek bir 7 kişilik araba olan Jogger, önümüzdeki sene 500 bininci satış adedine ulaşacak olan Dacia markası için değerli bir koz olacak.
- TCe 110 beygir akaryakıtlı ve ECO-G 100 beygir LPG’li olmak üzere iki farklı motor seçeneğiyle kombinlenmiş 6 ileri manuel şanzımanla gelen Jogger’ın, otomatik vitesli hibrit versiyonu ise 2023’ün ikinci çeyreğinde ülkemizde satışa sunulacak.
Dacia Jogger’ın Türkiye lansmanı Iğdır ve Kars’ta ezber bozan bir kurguyla gerçekleşti. Iğdır’da 12 bin metrekarelik bir alana yayılan Tuzluca Mağaraları’nda yapılan aktiflikte, markanın yenilenen yüzü ve ideolojisi mağara duvarlarında dijital olarak sahnelendi. Dijital sanat şovlarıyla Dacia dünyasının merkezine dönüşen mağaranın farklı kısımlarında profesyonel oyuncularla arabanın modülerliğine odaklanan sürpriz mizansenler hayata geçirildi. Oluşturulan yapay zekâ konseptinin konuklarla keyifli bir etkileşim kurduğu tertipte, Jogger’ın teknik ayrıntıları ise lansman için mağara içinde özel olarak dizayn edilen konferans salonunda paylaşıldı. Yöreye has lezzetlerden oluşan, mağaranın loş atmosferinde gerçekleştirilen ‘Kayıp Yemek’ konseptiyle konuklara gastronomi tecrübesi de yaşatıldı.
Jogger’ın birinci sürüşlerine bölgenin gizemli coğrafyası mesken sahipliği yaptı. Mağara içinde yapılan sürüş ile başlayan; tabiat mükemmeli Gökkuşağı Dorukları, Aras Irmağı kıyıları ve Ani Harabeleri’ni de kapsayan, kartpostallık imgelerin ortaya çıktığı rotalarda aracın sürüş kabiliyetlerine odaklanıldı. Tüm ayrıntılarında kişiselleştirmelerin düşünüldüğü lansmanda, her bir Jogger isme özel hazırlanırken, maceraya çağıran bisiklet, kayak grupları ve port bagaj üzere aksesuarlarla donatıldı.
“Pazardaki en ulaşılabilir 7 kişilik modelimizle farklı segmentlerden pay alacağız”
MAİS A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, “Dacia Jogger; bir Station Wagon’un uzunluğu, bir MPV’nin genişliği ve bir SUV aracın karakteri olmak üzere her sınıfın en yeterli özelliklerini bir ortaya getiriyor. Bu yüzden ‘hepsi bir araba’ diyoruz. Böylelikle Jogger ile tüm bu segmentlerden hisse almamız mümkün olacak. Araba, Dacia eser gamında uzun yıllar boyunca yer alan Lodgy, Dokker ve Logan MCV modellerimizin kullanıcılar tarafından beğenilmiş özelliklerini koruma ederken, markanın yeni kimliğini ve teknolojilerini de üzerine koyuyor. Yeni amblemimizde “D” ve “C” harflerinin şık çizgileri bir zincirin halkaları üzere birleşerek sağlamlığı ve sadeliğin yanı sıra, Dacia markası ile müşterinin (Customer) bağını simgeliyor.
Jogger pazardaki en ulaşılabilir 7 koltuklu seçenek olacak. Bunun yanında güçlü ve güçlü olması, genişliği ve iç yerin modüler kullanımıyla hem şoför hem de yolculara konforlu bir tecrübe sunuyor” tabirlerini kullandı.
Yenilenen marka kimliği olması gereken her şeye sahip
Dacia’nın tüm eser gamı, yeni logonun yanı sıra markanın yeni Haki rengine de sahip olacak. 2021’in haziran ayında dijital kanallarda başlayan Dacia’nın yeni seyahati, 2023’ün aralık ayına kadar yetkili satıcıların görsel kimlik dizaynlarının değişmesiyle tamamlanacak.
Yeni periyotta çağdaşlık kavramına yeni bir bakış açısı getiren Dacia; akla yatkın harcama yapan, özgürlüğe düşkün ve çok tüketimden kaçınan kullanıcıların beğeneceği sade lakin havalı bir araba vizyonu ortaya koyuyor. Güçlü ve maceracı karakterini öne çıkaran marka, yüksek dayanıklılığa sahip outdoor kullanıma uygun araçlara odaklanıyor. Satın alma ve kullanım maliyeti azaltılmış fiyat-performans eserleri geliştiren Dacia, düşük yakıt tüketimi ve karbon salınımı üzere ekolojik tahlilleri de tüketicilerine sunuyor.
SUV proporsiyonuna sahip güçlü dış tasarım
Dacia Jogger’ın dış dizaynına bakıldığında geniş ön ızgaradaki yeni amblem tasarımı dikkat çekiyor. Yeni ambleme çift sıra şerit ayrıntılar eşlik ediyor. Geniş çamurluklar köşelere kadar uzanırken, motor kaputu dinamik ve kaslı olarak şekillendirildi. Ön ve art tampon altı muhafaza kızakları ise güçlü yerlerde hayatı kolaylaştırıyor. Bariz omuz çizgisinin yollardaki duruşunu güçlendirdiği Jogger’ın modüler tavan barları ve 200 mm yerden yüksek yapısı maceraya hazır bir manzara veriyor. Yalnızca birkaç adımla form değiştiren modüler tavan barları, 80 kg’a kadar port bagaj, bisiklet ve kayak grupları üzere yükleri taşıyabiliyor. Dacia dünyasında patentli bir sistem olan bu barlar, akıllı ve pratik özellikleriyle markanın ruhunu yansıtıyor.
Ön tarafta gündüz ve kısa farlarda LED teknolojisi kullanılırken, birinci defa yeni Sandero ailesinde gördüğümüz Y halindeki ışık imzası Jogger’ın da far dizaynında kullanılıyor. Bu imza art farlarda da görülüyor. LED teknolojisi, güç tasarrufunun yanında daha güzel bir görüş sunuyor. Extreme versiyonunda bulunan dışa açılabilir üçüncü sıra camlar, arabadaki en art sırada oturanlar için seyahat tecrübesini ferah bir hale getiriyor.
Çamurluk müdafaaları arabanın maceracı yapısına eşlik ederken, şık ve ergonomik kapı kolları dizaynıyla dikkat çekiyor. Maceraya davet eden yan gövde müdafaa bantları, versiyona bağlı olarak gelen 16 inç elmas kesim alüminyum alaşım siyah jantlar ile ahenk yakalıyor. Bagaj kapağı düğmesi estetik bir imaj için art panel altına gizleniyor. Jogger üst açılıp alan kullanımını kolaylaştıran bagaj kapağının yanı sıra artta LED üçüncü stop lambasına da sahip.
Lansman rengi olan Terracotta Kahve, sadece Jogger’da sunuluyor. Jogger, Dacia’nın yeni marka kimliğini vurgulayan Haki rengin yanı sıra Ay Işığı Gri, Duman Gri, Gri Füme, Siyah ve Beyaz renkleriyle tüketicilerin beğenisine sunuluyor.
Yeni marka kimliğiyle birlikte donanım düzeylerinin isimleri de değişti. Essential’dan başlayan baz donanım düzeyi, sırasıyla Expression ve Extreme olarak devam ediyor.
Maceraya çağıran Özel Extreme versiyonu
İddialı bir off-road usulüne sahip Extreme özel versiyonu bulunan Jogger, bu donanım düzeyinde dış dizaynda siyah renkli tavan rayları, parlak siyah aynalar, 16” siyah alaşım jantlar ve köpekbalığı anteniyle geliyor. Ayrıyeten aracın ön tarafında ve jantlarında isim çıkartmaları ve kapı eşiğinde özel hami şeritler bulunuyor.
Koltuklardaki kırmızı dikişler ve ön kapı panellerindeki dekoratif kaplamalar iç yerdeki havayı değiştiriyor. Extreme özel versiyonu 2023 Ocak ayı prestijiyle Türkiye’deki yetkili satıcılarda yerini alacak.
Cömert iç mekân
İlk bakışta yeni ‘DACIA’ logosunun yer aldığı aydınlatmalı kumandalara sahip direksiyon tasarımı öne çıkıyor. Gösterge panelindeki 3,5 inçlik TFT ekrandan sürüş bilgileri takip edilebiliyor. Jogger’ın iç yerdeki kalite algısını düzgünleştirmek için ön panel boyunca uzanan dokuma bir şerit bulunuyor. Gösterge paneli yahut bilgi ekranı üzere sürüş bileşenleri bu şeridin üzerinde yer alıyor. Erişimi kolay dijital klima ve sürüş takviye kumandaları ise ergonomik bir formda bu şeridin altına dizildi. Tıpkı kumaş, ön kapı panellerinde de kullanılıyor ve koltuk döşemeleriyle ahenk sağlıyor. Şık havalandırma kanalları, bu tasarım bütünlüğünü tamamlıyor. 8 inç dokunmatik multimedya ekranı ve çabucak yanında konumlandırılan USB girişi, telefonu şarj etmek ya da data irtibatı için kullanılıyor. Pratik kullanımın yanında alan tasarrufu yaparak ekstra ferahlık getiren elektronik park freni seçeneğine sahip olan Jogger’ın ön panelinde ayrıyeten 12V şarj soketi mevcut. Öbür Dacia modellerinden alışık olunan Eller Özgür Kart Sistemi Jogger’da da kullanıcılarla buluşuyor.
Isıtmalı ön koltuklara, saklama alanına sahip açılabilir kol dayama eşlik ediyor. Versiyona bağlı olarak ikinci sıra yolcular için Jogger’da uçak tipi servis masaları ve bardak tutucular düşünüldü. Masalar farklı yolcuların ihtiyacını karşılamak üzere 70 mm kadar uzuyor. Ayrıyeten ikinci sıra koltuklarda iki adet ISOFIX irtibat noktası da bulunuyor. Üçüncü sıradaki iki yolcuya ise, kol dayama alanları, daha uygun bir görüş ve ferahlık için kelebek tipi yan camlar sunuluyor. Dışa açılabilir bu üçüncü sıra camlar yolcunun doğal havalandırmasını sağlıyor
Farklı beklentilere nazaran uyarlanmış multimedya sistemleri
Dacia Jogger’da Radyo, MP3, USB ve Bluetooth özelliklerine sahip kullanıcıların uygulama indirerek kendi telefonlarını kullandığı Media Control sisteminin yanı sıra, Media Display ve Media Nav bilgi sistemleri 8 inç dokunmatik ekran ile sunuluyor.
Media Display’de 4 hoparlör, Bluetooth irtibatı, USB girişi ve Apple CarPlay üzere özellikler bulunuyor. Direksiyondaki özel kumandalar sesli komut özelliğini aktifleştirmek için kullanılıyor. Media Nav sistemi ise bunlara ek olarak entegre navigasyon, ikinci USB girişi ve 6 hoparlör ile birlikte geliyor.
Yolcu ve yükleme kapasitesi için hakikat adres
4,55 m uzunluğu, 2,90 m’lik uzun aks arası ve 1,78 m genişliği, Jogger’ı ferah ve işlevsel bir iç hacme kavuşturuyor. 1,63 m’lik yüksekliği sayesinde omuz ve baş arasını artırarak konforlu bir seyahat imkânı sunuyor. Yetişkinlere yönelik gerçek 7 koltuk nizamı, geriden öne hakikat çeşitli konfigürasyonlarla kullanılarak bagaj kullanımını azamiye çıkarırken, 7 yetişkinin rahat bir formda seyahat etmesine imkan veriyor.
Üçüncü sıra koltuklar 1/2 oranında, ikinci sıra koltuklar ise 2/3-1/3 oranında katlanabiliyor. 7 kişilik ömür alanıyla geniş aile ve kalabalık hayatların günden güne değişen ihtiyaçlarını direkt karşılayan Jogger, tüm koltuklar katlandığında sunduğu 1807 litrelik bagaj hacmiyle yükleme yapılmak istendiğinde de kendini yanlışsız bir adres olarak tanımlıyor. Araba 7 kişilik kullanıldığında 212 litre, üçüncü sıra koltuklar büsbütün çıkarıldığında ise 631 litre bagaj hacmi sağlıyor. Farklı konfigürasyonlar sayesinde kullanıcılar, bebek arabası, bavul ya da bisiklet üzere birçok eşyasını kolay kolay araca yerleştirebiliyor.
Ayrıca bu yükleme çeşitliliğine güvenliği de eklemek ismine bagaj bölmesinde esnek kayışlar ve dört bağlama halkası bulunuyor. Bir adet de 12V soketin yer aldığı bagaj, ikisi bagajda ve biri ön yolcu tarafında olmak üzere üç adet kanca ile donatılıyor.
Bagajdaki işlevselliği kabine de taşıyan Jogger; önde 13 litre, ortada 8,6 litre ve üçüncü sırada 2,5 litre olmak üzere toplamda 24 litreyi aşkın bir saklama alanı vadediyor.
Benzin ve LPG seçenekleriyle geldi, hibrit 2023’te
Dacia Jogger, TCe 110 bg ve TCe 100 bg ECO-G olmak üzere iki farklı motor tipiyle sunuluyor. Daha düşük tartı için alüminyum motor bloğu kullanılan yeni TCe 110 bg motor, üç silindirli ve direkt akaryakıt enjeksiyonuna sahip. 6 ileri manuel şanzımanla kombinlenen en güçlü Jogger motoru TCe 110 bg, azamî 200 Nm tork kıymeti sunarken, sürüş performansıyla düşük yakıt tüketimi ve karbon emisyonunu bir ortada elde ediyor.
6 ileri manuel vitesle kombinlenen başka motor olan TCe 100 bg ECO-G, LPG ve akaryakıt depolarının birleşimiyle yakıt tasarrufunu yüzde 30’un üzerine çıkartırken 1.000 km’ye kadar çıkabilen bir menzil imkanı veriyor. Fabrika çıkışlı LPG sistemi sayesinde karbon emisyonu azalırken, güvenlik ve güvenilirlik sorunu ortadan kalkıyor.
Dacia, tarihindeki birinci hibrit motoru, 2023 yılında tüm dünyada Jogger ile sunacak. Hibrit motorlu Jogger, otomatik şanzımanla kullanıcılarla buluşacak.
CMF-B platformunun yeni üyesi
Jogger, Dacia dünyasında birinci defa yeni Sandero ailesinde kullanılan CMF-B platformunda yükseliyor. Arabanın aerodinamiği, gövde altı kaplamalar ve düşük sürtünmeli bilyelerle destekleniyor. Sağlam yapısıyla darbelere karşı aktif bir muhafaza sunan Jogger, güçlendirilmiş bir motor ve yolcu bölmesinden oluşuyor. İvmeölçer ile eşleştirilen kapılardaki basınç sensörleri, yan darbelerin erken algılanarak hava yastıklarının daha süratli açılmasını sağlıyor.
Ön & art park sensörü, kör nokta ikaz sistemi ve geri görüş kamerası olmak üzere Jogger’da üç güvenlik ve sürüş dayanak sistemi bulunuyor. Ön ve art park yardımı, aracın ön ve art alanında konumlanan dörder sensör aracılığıyla çalışırken, manileri algılayarak hem görsel hem de sesli ihtar ile sürücüyü uyarıyor.
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı